20 Ekim 2010 Çarşamba

Şeker Hamurundan Çiçek Çalışmaları

çiçek denemeleri 002

çiçek denemeleri 001



Nisan ayında İstanbula çiçek yapım kursuna gitmiştim. Geldikten sonra 1-2 defa modelleme hamuru denemem de hamurum çok kuru olmuştu. Ayşem hanımla konuşmalarımızda Ankara çok kuru olduğu için böyle birşey olabileceğini söylemişti. Daha sonra da hem hevesim azaldığından hem de başka işler araya girdiği için bu konuyla fazla ilgilenemedim.

Geçen gün tekrar deneyeyim şu hamuru dedim ve kurumaması için ekstre yöntemler uyguladım... Bakalım tutmuş mu diye bir iki çeşit modeli(lilyum papatya ve gala)hemen denedim ve başarılı oldum. Şeker hamurundan çiçek yapmak çok eğlenceli ve çok zor. Bu konuda sadece gül için bile ayrıca bir sürü kitap satılıyor. Egzotik çiçekleri düğün pastaları için çiçekleri kır çiçekleri vs...Hepsi ayrı ayrı uzmanlık istiyor neredeyse. Türkiyede malzemesi yok olanlarda çok pahalıya satılıyor. Çiçek teli, bantı,ipi dust vs...en kalitelisi Japon malı olanlarmış. Ben malezyadan getirttim o kadar memnun kalmadım açıkçası.
Bu konuya ilgisi olanlar peçeteden notlar bloğunun sahibesi Ayşem Hanımla irtibata geçebilirler .İstanbulda kursları devam ediyor hala...
Bundan böyle benim bloğumda da el yapım çiçeklere daha sık rastlayabilirsiniz:))

Hiç yorum yok:

 
designed by GeCe for only Karamelam