24 Şubat 2010 Çarşamba

Yaban Mersinli Kurabiye

yabanmersinli 003
Bu tarife göre orta boy kalp kalıpla 20 adet kurabiye çıktı.

125 gr tereyağ*oda ısısında
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1.5 su bardağı un*elenmiş
1 yumurta* oda ısısında
1 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığının ucuyla karbonat
1/2 su bardağı yaban mersini
1 çay bardağı kırıntı çikolata

Fırını 170 dereceye ayarlayın.Tereyağ ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpın yumurta ve vanilyayı ilave edin. O da iyice çırpıldıktan sonra un karbonat ve yaban mersinini ilave edin. Hamuru tezgah üstünde açın ve kalıpla kesin. Sonra üzerine kırıntı çikolataları (3-4 adet) yerleştirin. Ben kahve dünyasının ısıya dayanıklı parlak kırıntı çikolatasını kullandım. Bazıları ısıya dayanamadılar yumuşadılar ama yine de ağıza çikolata parçası gelmesi hoş oluyor:)) 15-20 dk pişirin. Afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Tarifinizi birebir uyguladim ve seker orani biraz az geldi 1 olcu daha ilave edilebilinir bnm damak tadima gore =) Sonuc olarak devamli yapabilecegim bir kurabiye.. Tskkürler tarif icin ;)

karamelam dedi ki...

ben de bu kuarbiyenin içine değişik baharatlar ya da malzemeler ekleyerek yapıyorum...biz çok tatlı sevmiyoruz belki de...bize tadı iyi geliyor. afiyet olsun

 
designed by GeCe for only Karamelam