25 Kasım 2007 Pazar

Haşhaşlı Kek



Pazar günü teyzem ve annem bana geleceklerdi. Annem Amasyanın Merzifonun ilçesinde doğmuş büyümüş. Merzifon haşhaşlı çöreğiyle ünlüdür. Memleketimiz Samsuna giderken ya da gelirken (babamın tüm çabalarına rağmen) saat kaç olursa olsun mutlaka Merzifona uğranılır ve haşhaş alınır. Ben de haşhaşlı çörekten bıkmışlardır diye haşhaşlı kek yaptım. Bu tarifde kek her zaman çok kabarıyor öyle ki alttan çatlıyo bile. Ayrıca çok da pratik sütüm kalmamış yoğurdum kalmamış gibi derdiniz olmuyor. ani misafiriniz mi gelecek hemen çırpın atın fırına. Acaba haşhaş yerine kakao ekleyip pastalara pandispanya niyetine kullansam mı diye düşünmeye başladım:)) Afiyet olsun

-4 adet oda ısısında yumurta
-1 su bardağı şeker(konya şeker sıvı şeker üretmiş çok pratik. Ben onu kullandım)
-1.5 su bardağı elenmiş un
-1/2 su bardağı sıvıyağ
-1/2 su bardağı toz haşhaş(aktarlarda rahatça bulabilirsiniz)
-1 limon kabuğu rendesi(kışın portakal da olur ya da portakal aroması)
-1 paket vanilya(eleyip ekleyelim)
-1 paket kabartma tozu(eleyip ekleyelim)

fırınınızı 170 dereceye ayarlayın.yumurta ve şekeri çırpın. Daha sonra sıvıyağı ekleyip çırpın. Bir kaba un kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyin. Bu karışımı da yumurtalı karışımınıza ekleyin ve çırpın. son olarak da limon kabuğu rendesi ve haşhaşınızı ekleyin. 45-50 dakika kadar pişirin(fırına göre değişiyor ama kürdan testi yapın) afiyet olsun

Hiç yorum yok:

 
designed by GeCe for only Karamelam